Kuidas teenida raha teisi aidates?

GetaPro

Kuidas teenida raha teisi aidates?

  • Intervjuu
  • 26-02-2021

Kui näen, et asi on kiireloomuline, võin tulla igal ajal, nii kell 22 kui ka kell 23. Kord tulin aastavahetusel kohale – kodus oli toru lõhkenud. Peremees oli nii tänulik


Saage tuttavaks, Andrei, inimene, kes on rekordajaga kogunud palju positiivseid arvustusi. Saame teada, mis on tema saladus ja kas sellist edu on võimalik korrata?

 

-        Tere Andrei! Saame tuttavaks. Kellena sa praegu töötad?

Töötan hetkel GetaPro kaudu, olen meistrimees. Minu peamine suund on santehnika, mis on minu jaoks huvitav. Aga ma võtan vastu ka täiesti erinevaid tellimusi. Hiljuti parandasin näiteks väravat.

-        Räägi endast - kust sa pärit oled ja mida sa enne tegid?

Olen pärit Tallinnast ja töötanud alates 13. eluaastast. Oh, kus ma poleks end proovile pannud!

Esimene töökoht oli autopesulas. Samuti müüsin maale vanalinnas, aitasin isa. Ta töötas mööblitööstuses. Proovisin ka tööd ehitusel, nagu paljud teisedki. Veel olin paigaldajana ametis konstruktsioonide peal, seejärel sain tööd autoteeninduses. Kõige kauem olen töötanud merel, 8 aastat. Läksin kadetiks, olin seal ka mehaanik, motorist, treial.

Kokkuvõttes tegevuseta ei istunud.

Андрей Г.

-        Miks otsustasid GetaPro-s registreeruda?

Pöördusin GetaPro poole peale minu tütre sündi. Registreerusin, kui olin tagasi tulnud viimasel meresõidult. Otsustasin, et on aeg lõpetada, minu jaoks on oluline olla oma perega ja näha, kuidas mu tütar kasvab.

Kõik loomulikult ei läinud kohe libedalt - pärast merel olemist läksin tööle, nagu öeldakse, onu juurde.

Aga ebaõnnestusin jälle. Olen vastutustundlik ja kohusetruu inimene, kes hindab oma tööd ja aega, kuid ülemustelt ei tulnud mingit vastust. Nad maksid vähem kui lubasid ja kui nägin, et minu tööd hinnatakse samaväärselt kolleegiga, kes joob ja on vastutustundetu - ütlesin endale ’’STOP’’. Sain aru, et pigem töötan enda heaks kui talun sellist suhtumist. Siiani pole seda kordagi kahetsenud.

-        Meenutame, kuidas see kõik algas? Kas oli hirmutav esimesi GetaPro tellimusi vastu võtta?

Jah, muidugi! Ise töötades oled ise vastutav.

Kõige esimene tellimus oli väike, oli vaja kinnitada pistik ja paigaldada valamu. Pabistasin loomulikult. Üldiselt võib öelda, et esimesed 15 korda oli põnev, mõnikord ma isegi ei maganud öösel. Siis aga läks kergemaks. Möödunud on üle 1,5 aasta ja nüüd saan valamu kinniste silmadega paigaldatud.

Nüüd töötan rahulikult kallite materjalidega. Paigaldasin hiljuti vanni hinnaga 1,5 tuhat eurot. Riputan kalleid lühtreid, peegleid, valgusteid.

-        Kas sul on lihtne tellimusi vastu võtta? Kas kliendid valivad sageli kellegi teise?

Pole kunagi mõelnud sellele, põhimõtteliselt lihtne. Tõenäoliselt aitavad arvustused.

-        Sul on GetaPro’s peaaegu 300 positiivset arvustust. Jaga oma saladust, mida teha heade arvustuste saamiseks?

Täpsus on võib olla üks olulisemaid asju.

Kui te alles alustate, peate võtma vastu ka väikseid ja lihtsaid tellimusi. Isegi kui te pole supermeister, lihtsalt peab kuskilt alustama.

Ärge kartke vigu teha, kõik eksivad. Kuidagi suutsin kliendile veeühenduse valesti paigaldada. Selgitasin, vabandasin ja ei võtnud töö eest raha. Ta andis isegi normaalse tagasiside. Eksida pole hirmus.

Juhul, kui tegite vea - paranda, mida saad! On ette tulnud, et on vaja parandada ka teiste meistrite tehtud tööd. Kuid see on teie jaoks ainult pluss.

Rääkige klientidega lihtsas keeles, ärge targutage. Olen näinud, kuidas teised oma hinnanguid ise tõstavad. See ei too kaasa midagi head.

Vasta kõnedele ja ole aus. Kliendi eest põgenemine ja tühjade lubaduste jätmine ei too positiivset arvestust. Kellele selline meeldiks?

Ole inimlik.

-        Mida sa oma töös armastad?

Aidata inimesi, abi pakkuda. Kui näen, et asi on kiireloomuline, võin tulla igal ajal, nii kell 22 kui ka kell 23. Kord tulin aastavahetusel kohale – kodus oli toru lõhkenud. Peremees oli nii tänulik!

Mulle meeldib elada nii, et saan teisi aidata. Kord täitsin vanamemme tellimuse tasuta, ei võtnud midagi töö eest. Minule pole see raske, kuid inimesele tähendab palju!

-        Kuidas sa negatiivsusega hakkama saad? Kas on olnud halbu arvustusi?

Jah, ikka on olnud. Olin vihane ja kuri, sest olin selle saanud ebaausalt. Väga pettumust valmistav. Kuid kui ma tõesti eksisin, ei kirjutatud mulle halbu arvustusi. Alati saab jõuda kokkuleppele ja probleemi lahendada.

Kuid just need 3 arvustust (peaaegu 300 positiivsest. autori märkus) sain muul põhjusel.

-        Jagage, kuidas vältida kliendi negatiivset tagasisidet?

Üks negatiivne arvustus, mille sain, tuli kogenematusest. Klient palus tellimuses nõudepesumasina ühendamist, kuid tegelikult selgus, et seal polnud isegi torusid. See on erinev töö, mille tasu on teine ja vaja muid tööriistu. Me ei suutnud kokkuleppele jõuda ja ma ei teinud seda tööd. Kuid võtsin teadmatusest komisjonitasu, muidu oleks negatiivse arvustuse võinud vaidlustada. Nüüd ma tean, pole tööd - pole vahendustasu!

Tegelikult on inimesed alati sõbralikud kui näevad, et proovite, et teile läheb korda, kuidas tööd tehakse. Ja kui midagi läkski valesti, siis ei peaks te kartma kliendiga rääkida.

-        Kas juhtub sageli, et klient ei kirjelda tööd täpselt?

Jah, mõnikord. Kohapeal vaatad, räägid üle ja otsustad. Peamine on kõike rahulikult ja lihtsas keeles lahti seletada. Nii, et see pole probleem.

-        Teie kõige ebatavalisem ja kõige kallim tellimus?

Kalleim tellimus oli 800 eurot, tuli paigaldada torusid 70m ulatuses.

Ja kõige ebatavalisem oli korteri katkise dušikabiini vahetamine. Selgus, et omanik pesi seal siga. Tavaline, 80 kilogrammine, ilmselt. Ta oli ostnud selle minisea pähe, kuid ilmselgelt läks midagi valesti! (naerab)

-        Kuidas on teie olukord pandeemia saabudes muutunud?

Enne pandeemiat oli kõik väga hea - mõnikord viis tellimust päevas ja kui ainult jõuaks teha.

Praegu on ka tööd ja piisavalt. Ainult, et töö täide viimine muutus keerulisemaks. Mul tekkisid väikesed takistused - materjalide väljavahetamine või ostmine võtab nüüd palju rohkem aega.

Oletame, et tulin valamut paigaldama, kuid see ei sobi. Nüüd pean selle asendamiseks kulutama 2 korda rohkem aega kui tavaliselt. Hiljuti oli suur tellimus torude paigaldamiseks, nii käisin ma 7 tundi erinevates poodides! Palju aega kulub tellimuse ootamisele, vormistamisele ja muudele punktidele... Kuid kliendid suhtuvad sellesse mõistvalt ja nii ka mina.

Veel päästab välja oma isiklike varuosade olemasolu, varsti saan avada mini poe! (naerab)

-        Kas olete oma praeguse elukvaliteediga rahul?

Jah. Üldiselt rahul! Sa alati jääd tahtma midagi veel ja veel, kuid see ei ole võrreldav sellega kui pead töötama kellegi alluvuses.

Tööd on palju, kuid saan ise otsustada, millal töötan ja millal võtan puhkepäeva. Mul pole enam vaja oma lähedaste sünnipäevadele minemata jätta lihtsalt sellepärast, et ülemus mind ei lasknud.

Ja veel, sel aastal andsime abikaasaga välja raamatu, mille tiraaž on 1000 tükki. Ja seda ainult tänu GetaPro tellimustele!

Jah, sa saad loota vaid iseendale, see on mõnes olukorras miinuseks. Kuid siiski on valikuvabadus. Veensin isegi sõbra GetaPro-sse registreeruma!

 

Tagasi